T. Budak koristi pojam "obiteljska karma", koja uključuje skup čiste i promjenjive karme i kaže da se prva ne može mijenjati, a drugu, promjenjivu, dužni smo mijenjati. Smatra da je jedan od bitnih ciljeva reinkarnacije duše čišćenje vlastite karme prekidanjem lanca negativne obiteljske karme.29

Ireland-Frey naziva grupnu svijest "duhovnim (psihičkim) virusom", a nudi čak i termin "usklađeni element" (engl. concordant element), s kojim se susretala nekoliko puta u svojoj praksi te daje neke dodatne i pomalo zbunjujuće podatke:

"Kao pasivni infektivni agent na psiho-spiritualnoj razini, takav entitet se može proširiti po obitelji kroz nekoliko generacija kao prokletstvo ili se može proširiti prema vani, inficirajući i druge osobe. Govore nam [takvi entiteti] da se mogu uspavati, ali ne i ubiti."30

U nastavku objašnjava da se ovakav entitet (ili usklađeni element), pojavljuje kad smo duhovno oslabljeni zbog određene traume i zapravo služi kao zaštita od ulaska drugog, potencijalno opasnijeg entiteta, pa se čini da po svojoj prirodi nije maliciozan, već preventivan. Primjer potisnute emocije ljutnje koja je uzrok duhovne ozljede pokazuje da će entitet koji se pojavi biti usklađen s energijom/ frekvencijom te potisnute emocije. Ako domaćin na terapeutski ili neki drugi način sanira simptome, ovakav entitet će se povući, uspavati, ali potpuno oslobađanje od njega neće biti moguće, za razliku od drugih entiteta. Morat će se dodatno raditi na otkrivanju uzroka traume koji može biti u ovom ili nekom od prethodnih života, čime se otvara prostor za samostalan odlazak entiteta, obzirom da je nestalo uporište njegovog nakačenja.31

Tamne misaone forme

Ovakve misaone forme su pomalo uopćena pojava; Baldwin spominje da to mogu biti projekcije drugih ljudi ili same osobe i prilikom procesa detekcije mogu biti vidljive kao tamni oblici veličine loptice za golf. Isto tako, može se dogoditi da su ovakvi oblici posljedica poremećaja energije uslijed nesreće, operacije ili nekih drugih fizičkih trauma tijela, iz sadašnjeg ili nekog od prošlih života. Na koncu, tamne misaone forme mogu se pojaviti i zbog postojanja demonskog entiteta. U tom se slučaju sugerira postupak oslobađanja demonskih entiteta.

Duhovi supstanci

Prema Baldwinu nalikuju duhovima biljaka, Devasima. O Devasima je npr. pisao G. Hodson32 koji priča o anđelima i Devasima, a postoje i crteži onoga što je navodno Hodson "vidio" kao Devase. Baldwin ovdje spominje biljke s halucinogenim svojstvima i svojstvima promjene stanja svijesti, pozivajući se na navode antropologa C. Castanede, koji je pisao o svojim iskustvima sa supstancom Meskalin koja se prirodno nalazi u kaktusu Peyote (lat. Lophophora williamsii). Ovakvi entiteti su kandidati za slanje u Svjetlo u društvu anđela vodiča. Ireland-Frey dodaje da su rijetki i da su im često pridruženi entiteti "malih ljudi".

Elementali

A. Risi misaone forme naziva elementalima – snažnim psihičkim kreacijama koje mogu zadržati postojanu i autonomnu formu, ukoliko se nisu na pravi način obradile (razgradile). Takvi psihički mjehuri postaju "baloni" koji samostalno plutaju ostajući privezani za svog stvoritelja/pošiljaoca pomoću niti od psihičke energije.33 Sagan za elementale kaže da su nefizička "mala bića" povezana s različitim duhovima prirode, koji se pojavljuju u svim mitologijama.34 S ovim se slaže i Baldwin i naziva ih vilenjacima, gnomima, "malim ljudima", a svi predstavljaju, ako se pojave, kandidate za slanje u Svjetlo. S. Allen se izgleda ne slaže s time i smatra da bi oni trebali biti vraćeni zemlji jer iz nje potječu.35 To su uglavnom neugledna bića koja u suštini nisu mračna i zla, iako odaju dojam čangrizavosti, neraspoloženja, zlobe ili neposlušnosti. Ireland-Frey smatra da su niske inteligencije i da su često na tamnoj strani.36

29 ^Usp. T. Budak: Transformacija karmičkih obrazaca, Knjiga prva, Zagreb, Merkaba, 2009., str. 106-107
30 ^Ireland-Frey, str. 188, moj prijevod i podebljanja
31 ^Isto, usp. str. 225
32 ^G. Hodson: The Kingdom of the Gods, Theosophical Pub. House, 1976.
33 ^Usp. A. Risi: TranscEnding the Global Power Game: Hidden agendas, Divi­ne Intervention and the New Earth, Neuhausen, Govinda Press, 2004., str. 61
34 ^Usp. Sagan, str. 101
35 ^Usp. Allen, str. 90, kaže da u postupku oslobađanja zamoli pomagače da pronađeni entitet odvedu na primjereno mjesto, tako ne treba sama razmišljati o tome je li mu je mjesto u Svjetlu ili negdje drugdje.
36 ^Usp. Ireland-Frey, str. 51
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .