Bez obzira što Svojstva ne mogu postojati bez Uma zbog kojeg jesmo toliko različiti, smatram da Um sam po sebi nije dovoljan da bi se ona mogla manifestirati. Da stvar bude zanimljivija, mogli bi smo reći da uz spomenuta Svojstva postoje i, nazovimo to, Umni surogati (da ne upotrijebim izraz lažna ili stečena/naučena svojstva) na koje ću se dodatno osvrnuti u 9. i 10. poglavlju.

Iako do sada to nisam bio u prilici istražiti, slutim da spomenuta Svojstva ne bi trebalo biti teško pronaći u različitim ezoterijskim učenjima koja u obzir uzimaju postojanje naše suštine. Michael Friedjung, koji je proučavao Steinerovu antropozofiju, uzima ih kao temelj u svom nastojanju da dušu uklopi u znanost, iako kaže da ideja o ta tri svojstva duše nije tako stara te smatra da je Johann Nicolaus Tetens u 18. stoljeću prvi govorio o osjećajima, razumijevanju i volji kao osnovnim sposobnostima (engl. abilities) duše (Friedjung, 2003., 6).Friedjung, M. (2003.), Putting Soul into Science, Lincoln NE, iUniverse

Ove smo se teme dotakli i u našim razgovorima:

Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .