/20/

Denis

Možemo li reći da duša u svom rastu koristi Kalupe, da recimo one Amebe nemaju veze s time?

Nataša

Da. Amebe su umotvorine, one... a nije da su same sebi dostatne, ali... preveliki je to posao za njih.

Na kraju ću spomenuti i jedan sustav koji nalikuje Kalupima i koji dolazi iz pomalo neočekivanog izvora. Riječ je o informacijama koje je George (Georgie) Hyde-Lees, supruga poznatog pjesnika i dramskog pisca Williama B. Yeatsa dobila tzv. automatskim pisanjem (Yeats, 1977., 8),Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books a koje je on objavio pod naslovom ‘Vizija’20. Yeats govori o “Velikom kotaču” (engl. The Great Wheel) ili mjesečevim fazama kojih ima 28, odnosno 27 + luda. Svaka faza izražena je četirima osobinama (Four faculties) – Voljom, Maskom, Kreativnim umom i Tijelom sudbine21 (Yeats, 1977., 71).Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books Maska i Kreativni um mogu imati istinsku (True) i lažnu (False) manifestaciju što bi se moglo protumačiti i kao “pozitivna” i “negativna” strana Jungova arhetipa, a isto vrijedi i za Kalupe. 28 mjesečevih faza sastoji se od dana i od noći, a predstavljaju 28 inkarnacija i diskarnacija (Yeats, 1997., 79).Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books Svaka faza može biti “kotač” za sebe, što sugerira da bi netko određenu fazu mogao odrađivati kroz više života/inkarnacija.

Dvije faze, prva i petnaesta, za koje Yeatsovi nisu dobili opise četiriju osobina, imaju posebno značenje. Za petnaestu je dobio informaciju da je riječ o fazi “potpune ljepote” u kojoj se može manifestirati (istinska) umjetnost (Yeats, 1997., 135).Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books Za prvu je dobio da se radi o fazi “potpune plastičnosti” i “nadnaravnoj inkarnaciji” (!) budući da se odlikuje potpunom objektivnošću koja ljudskom životu nije poznata (Yeats, 1997., 183).Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books Zanimljive su i tvrdnje da biće u petnaestoj fazi potpuno apsorbira um, dok je u prvoj “tijelo potpuno apsorbirano u njegovo nadnaravno okruženje” (Yeats, 1997., 183).Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books Što se prve faze tiče, Yeats nastavlja:

“Ni slike uma više nisu sporedne jer više ne postoji ništa na što bi se mogle odnositi, a činovi više ne mogu biti nemoralni ili glupi jer više nema nikoga koga se može osuditi. Misli i sklonosti, činjenice i predmeti žudnje više se ne mogu razlikovati.” (Yeats, 1997., 183, moj prijevod)

Yeats, W. B. (1977.), A Vision (A reissue with the author's final revisions), 9th edition, New York, Collier Books

 

“The images of the mind are no longer irrelevant even, for there is no longer anything to which they can be relevant, and acts can no longer me immoral or stupid, for there is no one there that can be judged. Thought and inclination, fact and object of desire, are indistinguishable.”

Osim spomenute lude (faza #28) i neki drugi nazivi faza podsjećaju na nazive/opise Kalupa kao što su ‘Početak ambicije’, faza #2 (poput ‘Čovjeka koji gradi karijeru’), ‘Svetac’, faza #27 (nalik ‘Jogiju’) ili ‘Grbavac’, faza #26. Ne želim izvoditi nikakve zaključke iz ovih sličnosti jer o Kalupima imamo samo osnovne podatke, a i razumijevanje (tj. spoznavanje) Yeatsovih faza zahtjevalo bi još podosta istraživanja i kontemplacije.

 

Ako do stvaranja podidentiteta dolazi kada Biće/duša ne nalazi načina kako da se postavi u situaciji u kojoj se našla, je li moguće da tada bira neki Kalup i po njemu stvara podidentitet?

Ako je prethodna pretpostavka smislena, znači li da bi spoznavanje da djelujemo po nekom Kalupu (“ukalupljeno”) ujedno stvorilo preduvjet za recimo povratak podidentiteta Biću/duši?

Patina

/7/

Nataša

Možemo ići dalje, iako ovo je žalosno za vidjeti. Pa izgleda kao patina na donjoj strani Uma to... kao da je to prvo što će Um uopće odraditi kada radi bilo što na van.

Denis

Što? Iznijeti Patinu?

Nataša

Ne, nego on odredi ponašanje, kakvo će biti, odnosno to što će biti vidljivo na van. Što će se projicirati. To je Patina na donjoj strani ispod Pločica, a iznad ovog Podsvjesnog.

Proučavajući određene stvari vezane uz Um, u jednom trenutku smo naišli i na patinu, koja se nalazi odmah ispod Uma u području Podsvjesnog. Zasad nemam pravu ideju o čemu je stvarno riječ, osim što postoje određene naznake da bi to mogao biti dio “obrambenog mehanizma” Uma, ali i posljedica određenih Umnih aktivnosti tj. interakcije s njime. Ako je riječ o “donjoj stani Uma”, postoji mogućnost da je to sastavni dio Uma ili možda još jedna zapreka Biću da dođe do izražaja.

Entiteti/nakačenja

Entiteti su tuđe/vanjske zasebne svijesti u najširem smislu koje psihički, energetski i fizički iscrpljuju osobu/domaćina u čijem se psihičkom prostoru nalaze. Osim toga, entitetima se mogu smatrati i različiti eterični i astralni implantati i naprave koje bi na neki način mogle utjecati na odluke domaćina. Za znanost i psihologiju ova pojava ne postoji. Neznanstveno govoreći, posebno snažni utjecaji takvih parazita znaju se nazivati i demonskim posjednućima. Radi se o pojavi kulturološko prihvaćenoj pod različitim nazivima u 90% sveukupne svjetske populacije (Kianpoor i Rhoades, 2005., 149.).Kianpoor, M. i Rhoades, G. F. Jr. (2005.), “Djinnati,” A Possession State in Baloochistan, Iran. U: Journal of Trauma Practice, 4(1/2):147-155, doi:10.1300/J189v04n01_11

20 ^Opširna zbirka podataka o ovom djelu na engleskom jeziku nalazi se na internetskim stranicama http://www.yeatsvision.com, viđeno: 23.01.2013. (vidi također besplatnu zbirku radova Man, Gibson i Nally, 2012.).Man, N., Gibson, M. i Nally, C. V. (ur.) (2012.), W. B. Yeats’s A Vision – Explications and Contexts, Clemson University Digital Press, http://www.clemson.edu/caah/cedp/cudp/pubs/vision/vision_book.pdf, viđeno: 23.01.2013.
21 ^Engl. Will, Mask, Creative Mind, Body of Fate
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .