Iako je tekst proglasa obojen vjerskim elementima (sam Naegeli navodi da nije bio katolik niti se izjašnjava kao pripadnik neke druge konfesije) on je sročen u duhu razumijevanja, prihvaćanja i objašnjavanja situacije entitetu možda prisutnom na domaćinu, za razliku od proklinjanja, zastrašivanja i demonstracije sile čime se odlikuje crkveni egzorcizam. Tekst sadrži i stvaranje zaštite i davanje snage u ime Sv. Trojstva, arhanđela Mihaela i osobnog anđela čuvara kako bi domaćin mogao ostvariti božanske ciljeve. Obzirom da ova metoda ne uključuje detekciju vrste nakačenja, tekst sadrži obraćanje kako mogućim astralnim fragmentima tako i demonskim entitetima. Važan detalj jest objašnjavanje demonskom entitetu njegove stvarne prirode i potrebe odlaska u Svjetlo, čime se izbjegava mogućnost nakačenja na drugu osobu. Tekst završava izjavom da nakačenje nema više što raditi na domaćinu koji pripada Isusu Kristu.

Nakon izricanja proglasa izdaje se naredba koja predstavlja sam čin egzorcizma, pri čemu se entitetu naređuje da sada napusti domaćina u ime Sv. Trojstva. Slijedi trostruki znak križa, kratko zadržavanje ruke nad glavom domaćina i završna gestikulacija koja sugerira istjecanje (energije) iz glave u svim smjerovima. Naegeli preporuča i kratku molitvu zahvale, posebno u slučaju religioznih domaćina, uz napomenu da se čitav postupak može ponoviti nekoliko puta, kao u slučaju crkvenog egzorcizma. Naegeli je tražio od arhanđela Mihaela i njegovih anđela dodatnu zaštitu domaćinove aure kako bi bila neprobojna za vanjske utjecaje.

Egzorcizam po metodi E. Maureya

Metoda E. Maureya zahtjeva korištenje viska kao instrumenta, a postupak naziva egzorcizmom, iako se u potpunosti razlikuje od crkvenog obreda i ne istjeruje nasilno otkriveni entitet. Ova dva egzorcizma se razlikuju i po vrsti entiteta koje uzimaju u postupak, pa tako Maurey isključivo priča o astralnim fragmentima (u njegovoj terminologiji earthbound spirits) i isključuje postojanje demonskih entiteta, dok se crkveni bavi isključivo demonima (zlodusima, nečistim duhovima) i ne ostavlja mogućnost za postojanje astralnih fragmenata.

Ovdje bih htio navesti jedan moguće dobar primjer koliko naša vjerovanja mogu utjecati na poimanje svijeta oko nas. Naime, Maurey kao spiritista i teozof57 ne priznaje postojanje demona. Zahvaljujući takvim uvjerenjima, činjenicu da ga je na početku njegova rada jedan entitet gotovo ubio, interpretira samo kao sukob s vrlo "negativnim" astralnim fragmentom, ali nikako demonom. Demoni, ili što god to bilo, a dolazi s tamne strane, jednostavno ne postoje u njegovom sustavu vjerovanja, pa mu onda demon nije ni mogao skoro doći glave. Entitet je pronašao na masovnom ubojici koji je do tada ubio 41 osobu!58

Maurey je kao osnovu uzeo korištenje viska prema B. Coxu koji je svoju metodu opisao u knjizi Techniques of Pendulum Dow­sing (Tehnike rašljanja viskom), a između ostaloga navodi da tajna uspješnog rašljanja leži u sposobnosti osobe da zadrži u mislima precizno postavljeno pitanje.59 Čistoća upita je od suštinske važnosti, a neprecizna pitanja rezultirat će konfuznim odgovorima. Pitanje treba biti stalno prisutno u umu onoga koji pita, a pitanja treba postavljati jedno po jedno – istovremeno postojanje više pitanja najčešće vodi do zbunjujućih informacija. Isto tako, ohrabrujući one koji bi se željeli ovim baviti, napominje da svi oni koji tvrde kako je rašljanje dar dan samo izabranima – čine to isključivo iz vlastitog egocentrizma. Smatra da samo neki ljudi mogu ovu vještinu razviti brže od drugih.

Komunikacija viskom temelji se na postavci da se pomoću njega može posegnuti u podsvjesni um, a preko podsvijesti možemo doći do sadržaja iz nadsvjesnog uma (Višeg Ja) osobe koji je povezan s Izvorom svih informacija. Smatram da ovdje možemo reći kako se "samohipnozom", odnosno meditacijom (držanjem pažnje) na postavljeno pitanje inducira promijenjeno stanje svijesti u osobe, iz kojega onda može dobivati odgovore iz nadsvijesti (Višeg Ja). Obzirom da nadsvijest ne poznaje govor, već komunicira na simboličan način, u ovom slučaju moguće je uspostaviti komunikaciju tako što Više Ja preko podsvijesti uvjetuje način kretanja viska, ovisno o odgovoru koji može biti u jednostavnom obliku kao "Da" ili "Ne".

57 ^Usp. Maurey, na koricama knjige u sekciji "O autoru" spominje se njegovo članstvo u Teozofskom društvu, Wheaton IL
58 ^Usp. Maurey, str. 120
59 ^Isto, usp. str. 98
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .