Bio je primijetio da je glas počeo govoriti kroz njega i tijekom našeg prethodnog tretmana, ali je mislio da je uspio ovladati njime te da ja ništa nisam za­mijetio. Ovaj put je gotovo odmah izgubio kontrolu, pa se glas probio. Fredu uopće nije bilo stalo do gubitka kontrole. Imao je osjećaj da nije odgovoran za ono što izlazi na njegova usta, objasnivši mi da mu je to smetalo zato što ni sam nije mogao potpuno shvatiti ono što je govorio. Evo kako je opisao taj proces: čuo je jednu riječ, a onda drugu, zatim treću, ali kada je stigao do četvrte, bio je već zaboravio prvu. Također mu je smetalo to što nije mogao sabrati misli u vlastitoj glavi.9

Pearlova prva reakcija na ovakva zbivanja jest da nema s kim drugim imati posla nego s "kozmičkom braćom" koja su prešla dugačak put10 da bi ovdje nešto prenijeli, i obzirom na to – teško da je to što mu se događa šala. Pearl pokušava objasniti svoju situaciju i za to donekle i treba imati razumijevanja – Pearl je samo proizvod američkog društva koje zna kako se stvaraju zahvalni kupci za bilo što, pa makar to bila i newagerska indoktrinacija o svemirskoj braći jako zabrinutoj za nas i naš planet, i sada su tu da nam pomognu. U nastavku čak i opisuje svoje stanje uznemirenosti, panike i straha: jednom riječju, odličnih otvarača za vanjske utjecaje (o kojima Pearl nije čuo kroz ško­lovanje i praksu) i napravio je točno ono što su "glasovi" i željeli – predao, prepustio im se.

Evo još jednog primjera kako izgleda newagerska priprema terena, u kojoj ne postoje druga bića nego dobronamjerni anđeli, vodiči i slični, pa Pearlu postaju prvo (i dovoljno) objašnjenje, koje će sugerirati i čitateljima:

Ipak, kad bi tretman završio, ti bi mi pacijenti govorili da su "vidjeli" neke stvari. Priče su često bile slične: određeni oblici, boje ... i ljudi. Možete ih nazvati anđe­li­ma, vodičima, bićima, duhovima – kako god želite. No što god da su bili, najčešće su izgledali kao pravi ljudi, barem na temelju opisa koje sam dobio.11

Nadalje, Pearlovim anđelima mora da je jako dosadno i da su se zaželjeli ze­maljske pompe i publiciteta, pa je tako jedna pacijentica prenijela sljedeću poruku:

U početku je Michele pomislila da je ta žena pomalo ljuta, ali onda je shvatila da je samo frustrirana zato što je Michele nije mogla dobro razumjeti.

Žena je rekla Michele da je ona njezin anđeo čuvar i da joj je ime nešto kao Parsley (peršin, op. a.) ili Parcel (paket, op. a.). Michele je na kraju uspjela razaz­na­ti njezino ime: Parsillia. Tada je anđeo rekao nešto osobito čudno. "Biti ćeš iscijeljena. Pojaviti ćeš se na televiziji i govoriti o tome."12

Ako vam se netko javi i kaže da je anđeo, onda to treba uzeti zdravo za gotovo, jer su nas učili da anđeli ne lažu (osim ako nije riječ o palim anđelima, a kako razlikovati prave od palih, o tome se ne priča). Ljutnja i frustriranost su isto tako standardne odlike anđela čuvara, što bi isto trebalo razumjeti jer nisu ni oni savršeni. Kada se isti "anđeo" obratio drugoj osobi na isti način, Pearl je to "duhovito" racionalizirao kako je taj "anđeo za propagandu" u stvari potvrda13 (čega – ne objašnjava).

Evo još jednog dokaza kojim se Pearl hvali, upućujući nas da je ovdje riječ o nečemu čudesnome:

Sve veći broj ljudi koji su dolazili zbog iscjeljivanja javljali su mi se telefonom, najčešće nakon prvog tretmana, govoreći da se njihov televizijski aparat, stereo, svjetla, hladnjaci – električne naprave svih vrsta – same od sebe uključuju i isključuju. Stalno.14

NABS

U nastavku teksta obratio bih pažnju samo na nekoliko područja koja sve moje NABS15 alarme dižu u crveno: o Bogu, o egomaniji i izabranosti, nje­govoj jedinstvenoj ponudi (iscjeljivanju, kako on to iz čisto praktičnih razloga naziva), relativizaciji i racionalizaciji, posebice pitanja odgovornosti, i zabavnoj noti – koju sam, ako u ničemu drugom, pronašao u njegovom stal­nom spočitavanju new­age­ri­ma, ne bi li čitatelj pomislio da on ne pripada toj sorti.

 

Bog

"Bog/Ljubav/Svemir" je pojam koji Pearl koristi u opisu onoga što smatra Bogom. Pearl objašnjava kako je namjerno koristio različita imena za Boga: Bog, Ljubav, Svemir, Izvor, Stvoritelj, Svjetlost i upozorava nas, ukoliko smo ljuti zbog spominjanja Boga, da je to samo reakcija našeg ega.16 Realno, Pearl koji ima pune ruke posla jer on je u misiji (vidjet ćemo kasnije kakvoj), nema vremena razmišljati o Bogu; na kraju krajeva, lako će naći na stotine izvora koji će mu potvrditi da je on nedokučiv, a u današnje vrijeme i ne manji broj teorija o tome što Bog jest ili nije. Njegovo poimanje Boga je na razini "Hvala ti Bože/ Svemiru na svemu što si mi poklonio", tko god on bio: sijedi bradonja na oblaku ili istetovirani i ispiercirani darker, Pearlu nije niti važno, jer njegova predstava o Bogu je u najboljem slučaju (tradicionalno) mono­te­isti­čka, ali prije bih rekao ateistička:

U ovoj smo knjizi, razgovarali o iscjeljivanju kao otkrivanju, kao o teoriji i praksi. No, postoji još jedan vid koji želim naglasiti: iscjeljivanje kao čudo. Pod "čudom" podrazumijevam pravo čudo – čudesni događaj koji se očituje kao nadnaravno Božje djelo. Dakako, u svemiru kvarkova, crnih rupa i jedanaest dimenzija, nad­naravno ne znači ono što smo navikli. No, to se može odnositi i na Boga.17

Pearlovu spoznaju Boga možda najbolje ilustrira njegovo slaganje sa sljedećom izjavom: "ne postoji razlika između materije i energije. Sve je to jedno".18 Kako mu reći da priča o ezoterijskom monizmu, koji je bezbožan (ateističan), jer Apsolut JEST više od "sve je energija", "sve je jedno" koncepta, pa sva priča o božjoj Ljubavi i Svjetlu ne stoji u njegovoj priči, i sva njegova ljubav i svjetlo mogu biti samo manje ili više uvjetovane.

Za kraj priče o Bogu – možda je dobar detalj za razmišljanje Pearl ponudio od­mah na početku knjige u posveti kada kaže:19

Posvećeno Bogu/Ljubavi/Svemiru, jer daju

Pitam se kakav bi bio njegov odnos s njima da, nedajbože, ne daju?

9 ^Pearl, str. 76
10 ^Isto, usp. str. 86
11 ^Isto, str. 82
12 ^Pearl, str. 83
13 ^Isto, usp. str. 84
14 ^Isto, str. 91
15 ^Kratica od New Age Bull Shit
16 ^Usp. Pearl, str. 127
17 ^Isto, str. 209
18 ^Isto, usp. str. 1o1
19 ^Isto, usp. str. 5
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .