U slučaju Fiore ipak postoji jedna druga zanimljivost koja govori da, ako već nije imala prilike susresti neljudske entitete poput demonskih, itekako imala prilike susretati se s drugom vrstom neljudskih entiteta – vanzemaljskim, bilo da je riječ o otmicama ili nakačenjima. Ovoj pojavi je posvetila i čitavu jednu knjigu.26

Maurey, sa svojim spiritističkim i teozofskim zaleđem, nema nikakvih problema s postojanjem astralnih fragmenata (ili spiritistički rečeno, prizemljenim duhovima) i sličnih entiteta, ali isto tako ne ostavlja prostora za mogućnost postojanja reinkarnacijskog ciklusa i njegovih posljedica (npr. samskara). Isto tako, u skladu s njegovim vjerovanjima postojanje demonskih entiteta je u najmanju ruku upitno, a to želi potkrijepiti tvrdnjom da je riječ o nespretno prevedenom tekstu iz Isusovog života gdje se spominje istjerivanje nečistih duhova, a što je došlo do nas kao istjerivanje demonskih duhova. Napominje da, ako takvi i postoje, u svojoj praksi u kojoj je imao prilike provjeriti 8 000 osoba, niti jedan nije imao demonski entitet.27 Ovdje je nužno postaviti pitanje: po čijim kriterijima nije niti jednog pronašao?

Svoj doprinos izreci da je "najveće Sotonino djelo to što nas je uvjerio da ne postoji" dao je M. Newton u čijoj se praksi mogu pronaći naznake neetičkog pristupa i pokušaja manipulacije, a svoje viđenje postojanja demonskih, ali i drugih intruzivnih entiteta (npr. van­ze­malj­skih), objašnjava sljedećom izjavom u svom svjetskom bestseleru:

"U svim svojim godinama rada s dušama, nikada nisam imao kli­je­nta koji bi bio opsjednut nekim duhom, neprijateljskim ili druk­či­jim."28

Bez obzira na to, osjeća se njegova potreba za daljnjim racionaliziranjem, pri čemu pokušava stvoriti uvjerenje kako je strah od postojanja nakačenog entiteta potpuno neutemeljen. Newton je ponudio i kategoriju "problematičnih i nesposobnih duhova" koji samo plaše ljude, navodeći ih na srednjovjekovnu misao o opsjednuću. Razlog tom fiktivnom strahu pripisuje i lošem djetinjstvu, PVO (ili kako je prevoditelj hrv. izdanja to nespretno preveo kao "Višestruki poremećaj osobnosti", dajući novu dimenziju i značenje ovom poremećaju), a kao zadnji razlog navodi i poremećaje u zemljinom elektromagnetskom polju koji narušavaju aktivnost mozga kod, kako ih Newton naziva, "problematičnih osoba", uvodeći tako još jednu kategoriju koja kvari njegovu statistiku. Neki od njegovih učenika poput dr. A. Tomlinsona diplomatskom opreznošću čitavu stvar naziva kontroverznom, pokušavajući nekako izbjeći pitanje demonskih ili mračnih entiteta nazivajući ih intruzivnim energijama. Ostali Newtonovi sljedbenici propagiraju ideju o "osobnim demonima", pa takve pojave pripisuju isključivo pod-identitetima koji su stvoreni neriješenim traumama i "živopisnim fantazijama" takvih osoba.29

S druge strane, recimo, dr. med. M. Peck, Baldwin, Modi ili Ireland-Frey otvoreno pričaju o ovakvoj vrsti entiteta gdje posljednja započinje poglavlje o mračnim entitetima sljedećim tekstom:

"Piscu je vrlo lako defenzivno se prikloniti isprikama prema aka­dem­skom i svjetovnom literarnom vodstvu kad počinje pričati o 'neljudskim entitetima', posebice o 'mračnim ne­ljud­skim entitetima'. To se naginjanje prema ispričavanju povećava ako koristi riječ 'demonsko'."30

Ireland-Frey u nastavku spominje ni manje ni više nego oduševljenost demonskih entiteta vjerovanjem da oni postoje samo ako mislimo o njima, jer im to dodatno olakšava posao. Pričanje i razmišljanje o njima s pozicije straha dobar je način da se privuče njihova pažnja.31

26 ^Ph. D. E. Fiore: Encounters: A Psychologist Reveals Case Studies of Abduct­ions by Extraterrestials, New York, Ballantine Books, 1997.
27 ^Usp. Maurey, str 16, 36
28 ^Ph. D. M. Newton: Sudbina duša: novi prikaz slučajeva života između smrti, Zagreb, Škorpion, 2008., str. 90
29 ^Usp. A. Tomlinson: Healing the Eternal Soul: Insights from Past Life and Spiritual Regression, O books, 2006., str. 175
30 ^Dr. med. L. Ireland-Frey: Freeing the Captives: The Emerging Therapy of Treating Spirit Attachment, Hampton Roads Publishing Company, 1999., str. 235, moj prijevod
31 ^Isto, usp. str. 238
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .