Denis

Tko je s tobom?

Božena

Neki dragi ljudi.

Denis

Ova dvojica na vješalima jesu li oni isto otišli sa tobom gore ili si otišla sama?

Božena

(zadovoljno) Ja sam išla svojim putem.

Denis

A što su oni ostali dolje, njih nisu objesili?

Božena

A njih će oni objesiti, ja se nisam dala objesiti.

Denis

Hajde pričekaj i pogledaj dolje što se događa sa tom dvojicom. Vidi hoće li ti se pridružiti.

Božena

(duga pauza) Njih ne puštaju opće ... na vješala da ne bi napravili što i ja ... odsjekli su im glave. ... (nagla promjena glasa) Meni je žao što se to dogodilo, ne bih ... da će njima tako nešto napraviti.

Denis

Dobro, što zbog toga osjećaš?

Božena

(žalosno) Tugu.

Denis

Izbaci tu tugu iz sebe, osjeti u potpunosti tu tugu. Kako se osjećaš?

Božena

(potreseno i kroz suze) Da mogu vratila bih sve nazad pa bih pustila da mene objese samo da njih ne masa­kri­ra­ju tako. ... Bila sam sebična. Nisam uopće mogla pomisliti da su toliko ludi.

Denis

to nisi mogla znati. ... Što si odlučila poslije zbog toga što si bila sebična?

Božena

Da drugi put pazim više na druge nego na sebe.

Denis

U kojoj mjeri?

Božena

Nema tu mjere.

Denis

Dobro, ali na kraju ti ostaneš bez glave, možeš li uhvatiti da ... možeš li razumjeti da jednostavno nisi mogla znati što će se dogoditi sa njima. Na kraju krajeva ovi su bili takvi da su mogli to napraviti bez obzira što si ti učinila, to jednostavno nisi mogla znati. ... Jesu li otišla u Svjetlo ta dvojica?

Božena

(jako tiho) Jesu.

Denis

Možeš li ih sada vidjeti, je li ih možda prepoznaješ, pogledaj ih sada.

Božena

(tiho) Ne poznajem ih.

Denis

Što se dalje događa? ... Je li sada znaš zbog čega si dospjela na vješala?

Božena

Zato što sam se bunila protiv Turaka.

Denis

Kako je to izgledalo? Jesi li samo vikala ili si nešto drugo radila?

Božena

Sakrivala sam cure da ih ne siluju.

Denis

Kako se sada osjećaš oko vrata, svoja ramena?

Božena

Dobro je.

Dolazak u Svjetlo

Sada je postalo jasno, a što je najvažnije i samoj Boženi, zašto je imala problema sa silaženjem – negdje u njezinom podsvjesnom umu neki dio je govorio nešto poput: "Padati će glave!" To je stvaralo emociju prestavljenosti koja je trenutno dovodila do somatskih reakcija poput nestabilnosti/neuravnoteženost i znojenja dlanova. Evo kako je tu spo­zna­ju pokušala objasniti Božena nakon seanse:

"Trenutak spoznaje je bio kada sam pogledala dolje i vidjela po­slje­di­ce svog čina. To je neopisiva tuga koju sam osjetila u dubini duše, u usporedbi s njom sve ostale tuge u životu izgledaju mi kao da su dolazile iz uma i osjećala sam ih i kroz razne fizičke senzacije. Ovu sam osjetila u centru bića – fizički bi to bilo srce, ali nije bilo fizičke senzacije u onom tijelu koje sam imala gore i koje očito nije fizičko."

Iako je po pitanju početne fobije seansa ovim uvidom bila završena nisam je prekinuo nego sam iskoristio priliku da Boženu uputim dalje da vidi gdje će je to odvesti.

Seansa u nastavku ide tamo gdje i neki terapeuti koji su se bavili regresijama u prošle živote nisu mogli zaći, a moguće da je za to dijelom zaslužno i neadekvatno stanje svijesti same osobe. Naime neki se terapeuti vole hvaliti da u svom radu ne koriste hipnotičke pobude promijenjenog stanja svijesti ("hipnozu"), ponavljajući uobičajeno vjerovanje da osoba u takvom stanju predaje svoju kontrolu tera­peu­tu11, što me svaki put iznova tjera da se upitam je li ta njihova "hipnoza" i ono što sam isprobao na sebi i drugima ista stvar ili je netko pomiješao kruške i jabuke. Takav pogled sugerira da bi osoba u takvom stanju, da joj se kaže "Skoči kroz prozor", to i učinila – što je daleko od istine. Takvi terapeuti onda koriste druge nehipnotičke pobude, najčešće neki od premosnika (engl. Bridges) u promijenjeno stanje svijesti, što je dobro za pristup sadržajima iz prošlih života, ali izgleda ne i dovoljno ako se želi doći do sadržaja koji spadaju u domenu "života među životima" (engl. Life between Lives). Zahvaljujući učinkovitosti Elmanove metode, Božena je bila u tzv. somnambulističkom stanju, dakle dovoljno "duboko" da je mogla i proživljavati tamo zapisane sadržaje.

Ovo područje prelazi i okvire spomenute tibetanske doktrine koja je vrlo opširna npr. u opisivanju faza raspadanja naših tijela i onoga što će se dogoditi s astralnim fragmentima osobe koja nije uspjela doseći krajnji cilj – oslobađanje od ciklusa reinkarnacija i odlazak u Svjetlo. Takvim dijelovima naše svijesti koji su ostali pri zemaljskom planu kao moguće destinacije nudi se i životinjska egzi­sten­ci­ja pa i pakao, a samo poslušnicima koji su spremni slijediti i služiti tibetansko svećenstvo nudi se (limu)nada u "Svjetliju budućnost". Pa pogledajmo kako je to izgledalo s Boženom koja ni u ovom, kao ni u životu bosanke Ervine, nije imala prilike čuti za phowu12 i ostale blagovijesti (ili zastrašivanja) tibetanskih lama, ali je ipak otišla u Svjetlo13 koje nasreću nije ekskluzivna destinacija pretplatnika na tibetansku doktrinu, a niti onih privučenih ili prestrašenih od strane svećenstva koje želi svoju dominaciju uspostaviti na temelju npr. Biblije ili Kurana.

11 ^Usp. Ph. D. M. Netherton, N. Shiffrin: Past Lives Therapy, New York, William Morrow & Co. Inc., 1978., str. 29
12 ^Phowa – prijenos svijesti u trenutku smrti koji je prema tibetanskoj doktrini jedan od najjednostavnijih i najizravnijih načina postizanja prosvjetljenja, kao i za dolazak u Čistu zemlju Buddhe Amitābha-e (po­dru­čje u kojem se može predahnuti od reinkarnacija). Ovo zahtjeva kom­bi­na­ci­ju tehnika disanja, mantranja i vizualizacija čime se zaobilazi/ nadmudruje Bardo (nastajanja) i izbjegava ponovno rađanje u jednom od šest carstava (od kojih je jedno i niraya – pakao). Usp. The Teachings of Phowa, viđeno: 12.12.2011. Jasno da vam za sve ovo treba neki moćan učitelj sa skromnom titulom – Eminencija, Njegova Svjetlost, Prečasni lama iz neke plemenite loze ("kontroliranog geografskog porijekla", na što oni jako paze).
13 ^Ako je Svjetlo ono što po budističkoj kozmologiji Šest svjetova pripada najvišem Deva svijetu, onda mogu primijetiti da iz pisanja drugih au­to­ra koji su se bavili regresijama u "život među životima", a i onome do čega sam do sada i sam uspio doći, mogu reći da je to primarna des­ti­na­ci­ja duše nakon smrti, a nikako sudbina samo onih s "dobrom karmom" ili mudro vođenih nekim posmrtnim obredom.
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .