U nastavku slijedi transkript snimke seanse vođene 26.11.2011. koju donosim u cijelosti, s dodatnim objašnjenjima i komentarima.

Ljuljačka iz djetinjstva

Prvi povratak odveo nas je u djetinjstvo, što je, reklo bi se, znanstveno najmanje "kontroverzno"6, pa time i prihvatljivo i klasičnim psiho­te­ra­pij­skim pristupima. Božena se vraća u svoje rano djetinjstvo u dob od šest godina i potvrđuje stajališta psihoanalitičara kako je to pravo mjesto na kojem treba tražiti uzroke iracionalnih strahova (fobija), neuroza i drugih poremećaja. Pitam se samo koliko je potrebno psihoanalitičkih seansi da bi se uspio locirati potisnuti događaj iz djetinjstva, što se u ovom slučaju dogodilo već u prvoj minuti nakon pobude promijenjenog stanja svijesti. Ponovno proživljavanje tog događaja nije izazvalo posebno jako emocionalno pražnjenje (ab­re­ak­ciju ili katarzu), ali je ukazalo na problem s disanjem, tragom čega se moglo nastaviti naše daljnje istraživanje.

 

Denis

Dok nabrojim do tri, dopustiti ćeš sebi da dođeš u jedan od prošlih događaja koji je važan i na neki način spojen sa problemom tvojeg spuštanja s malo veće visine kada ti se počnu znojiti ruke. ... (odbrojavanje) Reci mi gdje si i što se događa?

Božena

U dvorištu [stana iz djetinjstva].

Denis

Što radiš?

Božena

Igramo se na ljuljačkama.

Denis

Dobro, koliko imaš godina?

Božena

Šest.

Denis

Dobro, što se dalje događa?

Božena

To su ljuljačke koje nisu ljuljačke zapravo, tamo se tresu tepisi.

Denis

Što imaš na sebi?

Božena

Imam štrample bijele i žutu pletenu haljinu.

Denis

Dobro, jesi li sama ili je još netko s tobom?

Božena

Još ima jedna curica.

Denis

Je li dan ili noć?

Božena

Dan.

Denis

Dobro, gledaj što se dalje događa.

Božena

Tu su ljuljačke od konopca, samo stavimo karton i sjednemo. ... Žulja me taj konopac jako.

Denis

Gledaj dalje i javi mi što se događa.

Božena

(pauza) Pala sam na leđa.

Denis

Jesi li jako pala?

Božena

Ostala sam bez ... zrak mi je izbijen iz pluća, ... pa sam jedva počela disati.

Denis

Kako se osjećaš, jesi li na podu?

Božena

Ne, mama me podigla.

Denis

Tko te podigao?

Božena

Mama.

Denis

Što ti mama govori?

Božena

Mama kaže da će proći, da sam samo zecenila.

Denis

Što ti misliš u tom trenutku?

Božena

Kako sam nespretna.

Denis

Kako si nespretna? Aha. Osjećaš li u tijelu neku reakciju? Je li te boli neki dio tijela zato što si pala?

Božena

Ne, nego mi se sva energija povlači unutra.

Denis

Gdje? Gdje vidiš to povlačenje energije?

Božena

Unutra, od ruku i nogu prema središtu.

Denis

Dobro, i misliš da si nespretna? Kako se osjećaš zbog te misli?

Božena

Strašno. (pauza) Osjećam se kao da su druga djeca sva bolja od mene.

Denis

Aha, znači li to da se osjećaš manje vrijednom, može li se to tako reći?

Božena

Osjećam se manje sposobno.

Denis

Dobro. Što još?

Božena

(pauza) Ne znam uopće kako to ... kako se izraziti, nije me toliko briga što se oni neće htjeti sa mnom igrati ili ... ni ja s njima, jednostavno kao da mi to sve skupa nije ni važno.

Denis

Dobro, što ti je važno?

Božena

Moj mir.

Denis

Aha, pa je li ga imaš?

Božena

Imam ako se maknem od svih.

Denis

Gdje si sada?

Božena

U stanu sam, čitam strip.

Denis

Aha, hajde se vrati ponovno tamo na ljuljačku, trenutak prije pada. Polako idi naprijed i reci mi što se događa. Prođi ponovno kroz taj trenutak kada padaš.

6 ^Kod proučavanja različitih znanstvenih kritika teško je za ne primijetiti da riječ kontroverzan zauzima istaknuto mjesto. Čini se da ga kritičar standardno koristi kada priča o nečemu što je izvan njegova iskustva ili svjetonazora (i njegovog ega). Zbog svoje školovane uljudnosti, sve pazeći da svoju karijeru i dobru reputaciju ne dovede u pitanje (a zapravo zbog nedostatka argumenata) on upotrebljava ovaj "neutralan" (zapravo aps­traktan) pojam.
Creative Commons licenca­ Ovo djelo, ako drugačije nije naznačeno, ustupljeno je pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 3.0 Hrvatska .